زنگنه: اعضای اوپک به تفاهم رسیدند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، وزیر نفت ایران گفت اعضای اوپک در چارچوب اوپک پلاس به تفاهم رسیدند.

زنگنه: اعضای اوپک به تفاهم رسیدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در انتها نشست شش ساعته اوپک بیان کرد اعضای این سازمان در رابطه با توافق حاصله در چارچوب اوپک پلاس (متشکل از اعضای اوپک و کشورهای خارج از این سازمان) به تفاهم رسیده اند اما جزئیات این توافقات را افشا نکرد.

زنگنه در انتها نشست اوپک در پاسخ به این سول که آیا کشورهای عضو این سازمان به توافق رسیده اند، گفت: بلکه ما به تفاهم رسیده ایم.

از سوی دیگر عبدالعزیر آل سعود، وزیر نفت عربستان در انتها نشست اوپک نیز از حصول وحدت نظر در رابطه با توافق حاصله در چارچوب اوپک پلاس خبر داده و اضافه نمود حالا بحث درباره این مسائل با کشورهای فراوری کننده نفت خارج از اوپک در پیش است.

از سال 2017 تاکنون اوپک پلاس با اجرای طرحی موسوم به کاهش فراوری نفت فراوری خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه (معادل 1.2 درص دتقاضای جهانی نفت خام) کاهش داده است تا قیمت نفت را در بازارهای جهانی متعادل نگه دارد. این توافق تا مارس سال 2020 اعتبار خواهد داشت.

به گزارش شانا، پیشتر وزیر نفت ایران با بیان اینکه اگر تحریم ها برداشته گردد، من هیچ محدودیتی را برای فراوری ایران نخواهم پذیرفت و در بالاترین حد ظرفیت ایران فراوری خواهم کرد، گفت: این موضوعی است که حق ملت و مردم ماست و بر آن اصرار دارم و از آن نمی گذرم.

  • واکنش بازار جهانی به نشست اوپک | بهای نفت کاهش یافت
  • زنگنه: از هر روشی برای صادرات نفت استفاده می کنیم
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 710

به "زنگنه: اعضای اوپک به تفاهم رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگنه: اعضای اوپک به تفاهم رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید