رصد اقدامات آموزش و پرورش در تعطیلات کرونایی مدارس

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات، رصد تحولات و اقدامات اجرا شده در وزارت آموزش و پرورش توسط اداره کل ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات در شرایط تعطیلی مدارس به علت ویروس کرونا را تشریح کرد.

رصد اقدامات آموزش و پرورش در تعطیلات کرونایی مدارس

به گزارش خبرنگاران، اداره کل ارزیابی و عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش با همکاری و هماهنگی با دبیرخانه کمیته آموزش وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بر اساس وظایف و مأموریت های محوله رصد تحولات و اقدامات اجرا شده در استان ها، مناطق و مدارس سراسر کشور را در طول مدت تعطیلی مدارس به دلیل ویروس کرونا را پیگیری و روزانه به کمیته مذکور گزارش نموده است.

طراحی فرم اطلاعاتی به منظور نظارت بر عملکرد مدیران و عوامل اجرایی

دراین باره زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی و عملکرد وپاسخگویی به شکایات گفت: این اداره کل با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت با طراحی فرم اطلاعاتی به منظور نظارت بر عملکرد مدیران و عوامل اجرایی مدارس، مناطق و استان ها در نحوه فرایند آموزش مجازی و از راه دور دانش آموزان به وسیله مدارس، معلمان، گروه های آموزشی، شبکه های ملی و استانی با 12 سؤال در حوزه های چگونگی فعالیت مدارس، معلمان، خانواده ها، سفیران سلامت، راهبران آموزشی، شرایط آموزش ضمن خدمت عوامل مدرسه در پیشگیری از بیماری کرونا، شرایط بهداشتی مدارس، شرایط تهیه و استقرار مواد ضدعفونی کننده به مقدار احتیاج هنگام بازگشایی در مدارس، به وسیله سامانه نظارت بارگذاری و به روش سیستمی و با تکیه بر خود اظهاری مدیران بر فرایند برنامه های مدارس نظارت نموده است.

وی اضافه کرد: پس از پاسخ دهی و مشارکت بیش از 95 درصد مدارس در پاسخگویی به سؤالات و تکمیل فرم ها، نوعی آموزش غیرحضوری به مدیران در راستای انجام وظایف و مأموریت های خود در هنگام تعطیلی مدارس با شعار آموزش تعطیل نیست اجرا شده است.

مشارکت 100 هزار مدیر مدرسه در پاسخگویی به سؤالات

مظفر اظهار کرد: در دو دوره گزارش گیری و در هر مرحله 100 هزار مدیر مدرسه (در دو مرحله حدود 200 هزار) در تکمیل فرم ها مشارکت داشته و درواقع مأموریت های مدیر و عوامل اجرایی مدارس از این طریق رصد و نظارت شده است و نسبت به نکات مهم و مسائل مطروحه پس از طرح در ستاد برنامه ریزی اجرا شده است.

85 درصد مدارس و معلمان به وسیله آموزش از راه دور را با استفاده از کانال های مختلف انجام می دهند

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وپاسخگویی به شکایات با اشاره به پالایش سؤالات مطروحه در این فرم ها گفت: معین شد بیش از 85 درصد مدارس و معلمان به وسیله آموزش از راه دور و استفاده از کانال های مختلف، آموزش دانش آموزان را بر عهده دارند و با همکاری والدین محترم تعامل دوسویه برقرار است. به نظر می رسد تهدید بیماری کرونا در آموزش وپرورش تبدیل به یک فرصت شده است و معلمان با استفاده از یک ابزار مجازی در اختیار، با یک نهضت آموزش غیرحضوری و مشارکت فعال به صورت جهادگرانه و مسئولانه در زمان تعطیلی مدارس به آموزش پرداخته و ارتباط خود را بادانش آموزان قطع ننموده اند.

ارتباط تلفنی با روسای انجمن اولیا 300 مدرسه کشور جهت درستی آزمایی

وی در خصوص نحوه درستی آزمایی پاسخ های مدارس گفت: ارزیابی عملکرد از طرق مختلف به رصد و نظارت شرایط عملکرد مدارس در نحوه آموزش غیرحضوری پرداخته است تا بتواند با ارائه گزارش های منطبق بر حقیقت و ارائه به کمیته مستقر در وزارت متبوع، بتوانند در تصمیم گیری و سیاست های فرایند آموزش بعد از برطرف این مشکل تصمیم گیری کنند لذا در روزهای گذشته این اداره کل با همکاری دفتر انجمن اولیا و مربیان طی تماس تلفنی به صورت اتفاقی با بیش از300 تن از روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس سراسر کشور از 32 استان، شرایط فعالیت مدارس و نحوه آموزش دانش آموزان به طرق مختلف مجازی پیگیری ورود شد. گفتنی است بیش از 85 درصد از شرایط آموزش مجازی و نحوه فعالیت مدارس و معلمان ابراز رضایت مندی داشته و پیشنهادهای ارزشمندی را مطرح نمودند که در کمیته آموزش وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مطرح وجهت برنامه ریزی اقامتت لازم در دستور کار قرارگرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی در انتها زحمات پرتلاش و کم ادعای معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مدارس که عاشقانه و جهادگرانه باروحیه سرشار از ایثار و فداکاری در این روزگار سخت کرونایی با شرکت فعالانه در نهضت آموزش از راه دور، دانش آموزان را با شعار آموزش تعطیل نیست همراهی نموده و برگ زرین دیگری در تاریخ آموزش وپرورش را رقم زدند را تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1079

به "رصد اقدامات آموزش و پرورش در تعطیلات کرونایی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصد اقدامات آموزش و پرورش در تعطیلات کرونایی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید