رشد 182 درصدی جابجایی مسافر با حمل و نقل عمومی خبرنگاران

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معاون وزیر راه گفت: با وجود همه هشدار ها درباره عدم مسافرت های غیر ضرور در ایام عید شاهد رشد 182 درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور هستیم.

رشد 182 درصدی جابجایی مسافر با حمل و نقل عمومی خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، داریوش امانی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه میانگین تردد در جاده های کشور از 20 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه یک میلیون و 730 هزار تردد بوده است، اظهار کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با نوروز سال 98 با کاهش 16 درصدی همراه بوده است، اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی بار ها از هموطنان خواسته شده تا از سفر های غیر ضروری جدا خودداری کنند.

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه در صورت سفر هموطنان باید الزامات ایمنی اعم از پروتکل های بهداشتی را با دقت رعایت کنند، گفت: در مجموع حجم سفر ها در سطح کشور طی روز های گذشته افزایش یافته است و استان گیلان نیز شاهد ورود بیش از 515 هزار خودرو به این استان بوده ایم.

وی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با سال گذشته بیش از 200 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: از تاریخ 25 اسفند ماه سال گذشته شاهد جابجایی دو میلیون و 100 هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح کشور بوده است.

بیشترین مسافرت های به استان های شاقتصادی بوده است

امانی با اشاره به رشد 182 درصدی جابجایی مسافر در مقایسه با سال گذشته، گفت: این آمار در مقایسه با دو سال گذشته کاهش 24 درصدی داشته، اما تعداد سفر های ناوگان عمومی در سطح کشور افزایش یافته است.

وی دلیل این امر را رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از تنها 50 درصد ظرفیت عنوان کرد و اضافه کرد: 69 هزار نفر برای سفر به استان گیلان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند.

رئیس سازمان راهداری کشور با اشاره به افزایش 269 درصدی آمار های ورود مسافر به گیلان از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: با توجه به هشدار های داده شده برای عدم سفر به استان ها برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا امسال شاهد کاهش شش درصدی ورود مسافر به گیلان از طریق حمل و نقل عمومی نسبت به سال 98 هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین مسافرت ها به استان های شاقتصادی بوده است، گفت: در این مدت بیشترین مسافران از استان های البرز و تهران به این استان ها مسافرت کرده اند.

امانی با اشاره به سختی های سال گذشته ناشی از کرونا و تحریم و مسائل اقتصادی و تأمین تجهیزات و قطعات برای حمل و نقل عمومی، اضافه کرد: با وجود همه محدودیت ها در سال گذشته بیش از 500 میلیون تن کالا در سطح کشور جابجا شده است.

وی ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر بیش از 7 درصد افزایش داشته است.

مشارکت 12 هزار راهدار برای ارائه خدمات نوروزی در محور های کشور

امانی با اشاره به مشارکت بیش از 12 هزار راهدار در ایام نوروز برای ارائه خدمات به مسافران در سطح کشور، گفت: این تعداد در قالب 850 راهدار خانه با بیش از 9 هزار دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه نگهداری مطلوب از راه های شریانی از مهم ترین اولویت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال 1400 است، اضافه کرد: برطرف نقاط حادثه خیز نیز در دستور کار واقع شده است و در سال گذشته نیز بیش از 70 درصد این راستا ها با همکاری پلیس شناسایی و برطرف شده و 30 درصد باقیمانده نیز در سه ماه نخست امسال انجام خواهد شد.

امانی به راه های روستایی نیز اشاره و با بیان اینکه بر اساس تکلیف پنج هزار از راه های روستایی به صورت ملی از طریق طرح ابرا انجام می شد که هم اکنون این آمار به هفت هزار کیلومتر رسیده است، ادامه داد: شاخص های گیلان در زمینه راه های روستایی و برطرف نقاط حادثه خیز مطلوب است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1741

به "رشد 182 درصدی جابجایی مسافر با حمل و نقل عمومی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 182 درصدی جابجایی مسافر با حمل و نقل عمومی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید