رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: چین، روسیه، کره شمالی و ایران فزونی ما در فضا را به چالش می کشند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اذعان کرد، این کشور رقبای مطرحی نظیر چین، روسیه، کره شمالی و ایران دارد که فزونی اش در حوزه فضا را به چالش می کشند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: چین، روسیه، کره شمالی و ایران فزونی ما در فضا را به چالش می کشند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی در جمع هیاتی در شورای روابط خارجی آمریکا در شهر واشنگتن دی سی خاطر نشان کرد: در دهه 1990 زمانی که ما قابلیت های فراوانی را در حوزه فضا به میدان آوردیم این فرض را داشتیم که حوزه فضا یک عرصه بلامنازع برای ما است اما امروز حوزه فضا تبدیل به عرصه رقابت شده است.

او اعلام کرد: رقبای ما در این حوزه شامل کره شمالی، روسیه، چین و همچنین ایران به شکلی در حال توسعه، محسوب می شوند و همگی قابلیت هایی به دست آورده اند که قابلیت های فضایی کشور ما را تهدید می نمایند.

دانفورد تاکید نمود: هر کاری که ما هر روز انجام می دهیم به نحوی تاثیر پذیرفته از فضا است. ما می دانیم که این حقیقت هم در بخش بازرگانی و هم در بخش نظامی درست است. در بخش نظامی سیستم های کنترل و فرماندهی ما، قابلیت ما برای شلیک مهمات دقیق و قابلیت ما برای ناوبری همگی متکی به فضا هستند.

طبق گفته دانفورد فعالیت های رقبای آمریکا در حوزه فضا باعث آگاهانه شدن کوشش های آینده پنتاگون برای ایجاد سیستم های فضایی با افزایش شانس دوام پذیری در یک حوزه در دست رقابت می شوند.

چند روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رسما فرماندهی فضا را در ارتش آمریکا تشکیل داد و گفت: این شاخه نظامی جدید آمریکا به دفاع از منافع حیاتی آمریکا در فضا یاری خواهد نمود و فضا حوزه بعدی جنگیدن خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 414

به "رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: چین، روسیه، کره شمالی و ایران فزونی ما در فضا را به چالش می کشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: چین، روسیه، کره شمالی و ایران فزونی ما در فضا را به چالش می کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید