درخواست حزب دولتی آلمان برای اقدامات متقابل اروپا علیه تهدیدهای آمریکا ضد نورد استریم2

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یکی از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان با تاکید بر اینکه اروپا نباید دست نشانده آمریکا باشد از این اتحادیه خواست اقدامات متقابل در برابر تهدیدهای تحریمی آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 را در پیش گیرد.

درخواست حزب دولتی آلمان برای اقدامات متقابل اروپا علیه تهدیدهای آمریکا ضد نورد استریم2

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، پروژه گازی نورد استریم 2 قرار است گاز روسیه را به اروپا منتقل کند. آمریکا می خواهد با همه ابزاری که در اختیار دارد از تکمیل این پروژه گازی جلوگیری به عمل بیاورد.

آمریکا مرتبا شرکت های مشارکت نماینده در این پروژه گازی را به تحریم های گسترده تهدید می نماید که این مسئله موجبات خشم روسای این شرکت ها را فراهم نموده است.

آمریکا می خواهد با تکیه بر سیاست تحریم، شرکت ها را از مشارکت در این پروژه گازی دور کند. در این اوضاع از طرف شرکت های اروپایی درخواست هایی برای حمایت در برابر تحریم هایی آمریکا از عرصه سیاسی آلمان و اروپا شکل گرفته است.

شرکت انرژی OMV اتریش واکنش سیاسی به تهدیدهای دولت آمریکا برای گسترش تحریم ها علیه این پروژه گازی را درخواست نموده است. رئیس این شرکت انرژی اتریشی که از جمله سرمایه گذاران این پروژه گازی است گفته است: ما به عنوان یک شرکت اروپایی طبیعتا انتظار داریم که سیاستمداران رویکردی را در پیش گیرند که اروپا به عنوان یک منطقه سرمایه گذاری جذابیت خود را از دست ندهد. به گفته وی مسئله اینجاست که اروپا تا چه اندازه برای استقلال و غیر وابستگی خود بخصوص در زمینه تامین انرژی مقاومت خواهد نمود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ابراز خوش بینی نموده که این پروژه گازی با وجود تحریم های آمریکا اوایل سال 2021 با چند ماه تاخیر تکمیل خواهد شد.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش گفت که وزارت خارجه ایالات متحده خطوط لوله گاز نورد استریم 2 جریان شمالی-2 و جریان ترکیه را در طرح تحریم های مربوط به قانون تحریم ها علیه دشمنان آمریکا (کاتسا) خواهد گنجاند.

در اوایل ماه ژوئن، لایحه ای درباره گسترش تحریم ها علیه خط لوله گاز جریان شمالی-2 برای آنالیز به مجلس سنای آمریکا ارائه شد. در این سند گسترش تحریم هایی بر اساس قانون تضمین امنیت انرژی اروپا را با هدف جلوگیری از تکمیل این خط لوله گاز در نظر گرفته شده است.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می نماید. واشنگتن این طور استدلال می نماید که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می گردد.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

در عرصه سیاسی آلمان هم نارضایتی ها درباره اقدامات آمریکا علیه این پروژه گازی افزایش می یابد.

کارستن اشنایدر مدیر مجلسی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات مجلس آلمان به روزنامه دی ولت گفته است: ایالات متحده آمریکا به طرز خطرناکی پیچ تنش ها در روابط دو سوی آتلانتیک را می چرخاند و روابط سیاسی و مالی بین آلمان، اروپا و ایالات متحده راعمدا در معرض خطرات بیشتر قرار می دهد.

وی از دولت آلمان درخواست کرد از دوران ریاست دوره ای خود بر اتحادیه اروپا برای تقویت سریع سیاست تحریمی مقاومتی اروپا استفاده کند.

این سیاستمدار بلند پایه حزب سوسیال دموکرات تاکید نمود: آلمان و اروپا به عنوان بزرگترین بازار داخلی جهان نمی توانند مانند یک دولت دست نشانده و سرسپرده (آمریکا) عمل نمایند.

اشنایدر اقدامات متقابل هوشمندانه اروپا که صادرنمایندگان آمریکایی را هدف قرار دهد را خواهان شد. وی همچنین تاکید نمود که باید به شرکت هایی که با تحریم های آمریکایی تهدید می شوند یاری گردد.

اخیرا گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه نمایندگان دولتی آمریکا در تماسی ویدئویی، به شرکت های آلمانی و اروپایی درباره عواقب گسترده ادامه مشارکت در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 هشدار داده اند.

روزنامه دی ولت آلمان در گزارشی نوشت: مقامات آمریکایی اخیرا طی تماس های ویدئویی با پیمان کاران این پروژه گازی به آن ها درباره پیامدهای گسترده ادامه کار روی این پروژه هشدار دادند. دوازده نماینده دولتی ایالات متحده آمریکا با این شرکت ها ارتباط برقرار کردند.

این روزنامه آلمانی به نقل از یکی از ناظران این گفتگوها نوشت: آن ها در لحنی محبت آمیز این مسئله را کاملا آشکار کردند که می خواهند جلوی تکمیل این پروژه گازی را بگیرند. فرد ناظر گفته بود: من اعتقاد دارم که این تهدید بسیار بسیار جدی است.

دولت فدرال آلمان تهدیدهای آمریکا علیه این پروژه گازی را غیر قانونی دانسته و آن را رد می نماید. اقتصاد آلمان هم این تهدیدها را به عنوان نقطه عمیق باونکردنی در مناسبات دو سوی آتلانتیک محکوم می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1326

به "درخواست حزب دولتی آلمان برای اقدامات متقابل اروپا علیه تهدیدهای آمریکا ضد نورد استریم2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست حزب دولتی آلمان برای اقدامات متقابل اروپا علیه تهدیدهای آمریکا ضد نورد استریم2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید