خبرنگاران 95 درصد از دانش آموزان متوسطه مازندران از تحصیل مجازی برخوردار هستند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ساری - خبرنگاران - معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از 95 درصد دانش آموزان پایه متوسطه اول و دوم استان در حال حاضر از آموزش مجازی برخوردار هستند.

خبرنگاران 95 درصد از دانش آموزان متوسطه مازندران از تحصیل مجازی برخوردار هستند

اسفندیار نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: پایه متوسطه به دلیل تنوع درسی و جدیت مبانی آموزشی از مهم ترین دغدغه های آموزش در شرایط تعطیلی مدارس ناشی از ویروس کرونا بود که تقریبا کل نظام آموزشی را با چالش روبرو کرد.

وی افزود: اما خوشبختانه وجود فضای مجازی توانست کمک بزرگی برای تداوم آموزش فراهم کند و با وجود عدم مهارت و آموزش معلمان و دانش آموزان در کاربری تحصیلی این فضا ، توانستیم در مدت کوتاه مدرسه را به فضای مجازی منتقل کنیم.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: با علم به اینکه تمامی مقاطع تحصیلی از حساسیت بالایی برخوردار هستند، اما دانش آموزان متوسطه به دلیل پیچیدگی مبانی درسی، حساسیت در هدایت تحصیلی و مسائلی همچون کنکور از نگرانی های اصلی آموزش و پرورش مازندران و حتی کشور بود.

نظری با بیان اینکه آمارها از تداوم تحصیل از طریق فضای مجازی رضایت بخش است ، افزود: بر اساس آخرین پایش در میان دانش آموزان متوسطه فقط تعداد 14 هزار و 970 نفر از تجهیزات ودسترسی از آموزش مجازی محروم هستند و با روش های دیگر آموزش می بینند.

وی با اشاره به تحصیل 270 هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم افزود: تنها پنج درصد از این دانش آموز به دلایلی همچون مسائل اقتصادی خانواده و زندگی در مناطق کوهستانی و دور افتاده، فاقد دسترسی به آموزش مجازی یا امکاناتی مانند موبایل یا شبکه اینترنتی برای برخورداری از آموزش در فضای مجازی بودند.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: در این راستا برای جلوگیری از عقب افتادگی تحصیلی این تعداد دانش آموز با هزینه آموزش و پرورش و اعتبارات دولتی اقداماتی صورت گرفت که تقریبا اکنون پوشش تحصیلی از راه دور مازندران در مقطع متوسطه را به 100 درصد رسانده است.

نظری تهیه 199 دستگاه دیجیتال گیرنده تلویزیونی و اهدا به دانش آموزان جهت دسترسی به شبکه آموزش ، تهیه و تولید 11 هزار و 634 جلد درسنامه و ارائه به دانش آموزان ، تحویل فیلم آموزشی تهیه شده توسط معلمین به سه هزار و 987 دانش آموز از جمله اقدامات در جهت تداوم تحصیلی این قشر از محصلان مازندران بود.

وی همچنین افزود: در این مدت به دلیل محرومیت این دانش آموزان از آموزش مجازی تعداد 2 هزار و 853 نفر از معلمان در تدوین درسنامه و فیلم آموزشی و یا حضور در منازل دانش آموزان با رعایت کامل موارد بهداشتی جهت ارائه تدریس همکاری کردند.

فضای مجازی باید به طور رسمی وارد نظام آموزشی شود

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: با وجود همکاری موثر معلمان مازندران ، اما این فضای مجازی بود که بزرگ ترین کمک به تداوم آموزش در شرایط پیش آمده از شیوع ویروس کرونا بود.

نظری با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش باید به فضای مجازی به عنوان یک بستر آموزشی نگاه کند، افزود: مذمت شبکه های مجازی تنها مارا از برخورداری مناسب و مطلوب از این فضا محروم می کند.

وی بر لزوم آموزش کار در فضای مجازی و همچنین رفع ایرادات و بهبود کیفیت آموزش در این فضا تاکید کرد و افزود: باید نظام آموزشی کشور در هر سطحی این فضا را به رسمیت بشناسد و در شرایط عادی نیز بهترین بهره برداری را از آن داشته باشد.

شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته در نخستین گام منجر به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی کشور شد به طوری که این تعطیلی تا همین امروز نیز ادامه دارد و پیش بینی می شود سال تحصیلی 98-99 در فضای مجازی به انتها برسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1180

به "خبرنگاران 95 درصد از دانش آموزان متوسطه مازندران از تحصیل مجازی برخوردار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 95 درصد از دانش آموزان متوسطه مازندران از تحصیل مجازی برخوردار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید