خبرنگاران 33 قنات شهرستان سربیشه بازسازی و بازسازی شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، بیرجند - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: 33 رشته قنات با اعتبار سه میلیارد و 321 میلیون تومان در این شهرستان بازسازی و بازسازی شد.

خبرنگاران 33 قنات شهرستان سربیشه بازسازی و بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مریم جوادی بایگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این تعداد قنات به متراژ هشت هزار و 540 متر از سه سرفصل ملی، ماده 10 مدیریت بحران و استانی در فصل زراعی - آبی گذشته بازسازی شد.

یک سال آبی در ایران از اول مهر آغاز می گردد و تا 31 شهریور سال بعد ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: با بازسازی این قنوات به صورت میانگین حجم آبدهی قنوات نیم تا یک لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان سربیشه 771 رشته قنات با تخلیه سالانه 24.3 میلیون مترمکعب آب وجود دارد اضافه نمود: بارندگی های مناسب سال آبی گذشته باعث شده که دبی آب بعضی قنوات افزایش یابد.

جوادی بایگی همچنین از اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح بیش از هزار هکتار از اراضی این شهرستان مرزی در مدت یادشده اطلاع داد و گفت: سال جاری هم از محل اعتبارات ملی اجرای هزار و 45 هکتار سامانه نوین آبیاری در دست اجراست که از این مساحت یک هزار و چهار هکتار طرح آبیاری کم فشار و 41 هکتار آبیاری تحت فشار است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ها 2 میلیون و 700 هزار مترمکعب در مصرف آب بخش کشاورزی شهرستان صرفه جویی خواهد شد.

وی گفت: اجرای طرح های آبیاری نوین باعث کاهش شدید هدررفت آب در بخش کشاورزی می گردد و در مجموع به صورت میانگین راندمان آب در آبیاری تحت فشار 90 درصد و آبیاری کم فشار 70 درصد است.

مرکز شهرستان سربیشه در 66 کیلومتری بیرجند است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1417

به "خبرنگاران 33 قنات شهرستان سربیشه بازسازی و بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 33 قنات شهرستان سربیشه بازسازی و بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید