خبرنگاران فرماندار: تبعات بارش ها در فیروزکوه تحت کنترل است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، تهران- خبرنگاران- فرماندار فیروزکوه بیان نمود: با توجه به بارش های شدید باران و برف از 19 فروردین، ستاد مدیریت بحران شرایط را تحت کنترل داشته و تا به امروز هیچ خسارتی در سطح شهرستان گزارش نشده است.

خبرنگاران فرماندار: تبعات بارش ها در فیروزکوه تحت کنترل است

مهدی یوسفی جمارانی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: سه شنبه اخیر همزمان با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و ناپایداری جوی ستاد مدیریت بحران فیروزکوه و تمام نیروهای خدماتی و امدادی برای پیشگیری از حوادث احتمالی در شرایط آماده باش قرار گرفت و بنا بر گزارش تداوم بارش ها تا یکشنبه این شرایط ادامه دارد.

وی شرح داد: با توجه به کند بودن باران در سطح شهرستان موقتاً سیلابی در یک دره جاری شد که خسارتی برای تاسیسات به بار نیاورد.

این مقام مسئول افزود: همچنین در منطقه حبله رود، کوه ریزش کرد که با ورود فوری راهداری و حمل و نقل جاده ای سنگ ها جمع آوری و مشکل مرتفع شد.

یوسفی جمارانی با اشاره به شرایط سد نمرود بیان داشت: پیش از آغاز بارش ها سد تا حد امکان تخلیه شد و هم اکنون نیز ورودی سد با توجه به پیش بینی قبلی تحت کنترل عوامل منابع آب بوده و مسئله ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران، سد نمرود بر روی رودخانه حبله رود در 140 کیلومتری شرق تهران، 18 کیلومتری شمال غربی شهر فیروزکوه و دو کیلومتری پایین دست روستای سله بن قرار گرفته است.

فرماندار فیروزکوه ضمن اینکه از مسافران خواست تا از تردد غیرضروری به این شهرستان خودداری کنند گفت: شهروندان در صورت سفر به فیروزکوه با توجه به تداوم بارش ها، کاهش دما و احتمال مواجهه با حوادث احتمالی مثل انسداد جاده بویژه در ارتفاعاتی مانند گدوک، تجهیزات کامل خودرو و لوازم گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه ها و دریاچه سد در شرایط فعلی پرخطر است و مسافران باید به بنرهای هشدار سیلاب توجه کرده و از این اقدام جداً خودداری کنند.

فیروزکوه با آب و هوایی کوهستانی متشکل از دو بخش مرکزی و ارجمند با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت در مرز استان تهران، مازندران و سمنان واقع شده است. در بیشتر گزارش های سازمان هواشناسی از این شهرستان به عنوان سردترین نقطه استان تهران یاد می شود.

به گزارش خبرنگاران، سیلاب و سرمازدگی در بهار سال گذشته 7 میلیارد و 904 میلیون تومان به محصولات کشاورزی و زیرساخت های این شهرستان خسارت وارد کرده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1138

به "خبرنگاران فرماندار: تبعات بارش ها در فیروزکوه تحت کنترل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: تبعات بارش ها در فیروزکوه تحت کنترل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید