خبرنگاران سرما 140 میلیارد ریال به باغداران مهریز خسارت وارد کرد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یزد- خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: به علت کاهش دمای هوا در فروردین ماه جاری 140 میلیارد ریال به درختان بادام ، زردآلو و آلوچه در حومه شهر و نیز بخش مرکزی شهرستان خسارت وارد شد.

خبرنگاران سرما 140 میلیارد ریال به باغداران مهریز خسارت وارد کرد

جهت دریافت خدمات طرح ویلا باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمد جعفری یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: حدود 2 هکتار از باغ های دهستان های تنگچنار ، ارنان، میانکوه و خورمیزات دچار سرمازدگی شد.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت بالای منطقه، کشاورزان نمی توانند به وسیله دود و گرمادهی از سرمازدگی شکوفه درختان جلوگیری نمایند.

این مسوول اظهار کرد: گزارش خسارت های وارده به صورت مستند برای تامین بودجه لازم برای جبران خسارت به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال شد .

جعفری ابراز امیدواری کرد که با تامین بودجه بتوان نسبت به جبران خسارت ها و حمایت از کشاورزان سخت کوش منطقه اقدام مناسب صورت گیرد.

سطح اراضی کشاورزی مهریز 17 هزار و 500 هکتار است که حدود 15 هزار بهره بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زارعی در این شهرستان فعالیت دارند که 10 هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعی است و میانگین سهم هر کشاورز 11 هزار و 667 مترمربع است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1000

به "خبرنگاران سرما 140 میلیارد ریال به باغداران مهریز خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرما 140 میلیارد ریال به باغداران مهریز خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید