خبرنگاران دانش آموزان یزدی برای آزادی زندانیان 10 میلیارد ریال جمع آوری کردند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یزد- خبرنگاران- مدیر عامل ستاد دیه استان یزد گفت: دانش آموزان دبیرستان دخترانه جوادالائمه (ع) شهر یزد با برگزاری بازارچه خیریه یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری و تحویل این ستاد دادند.

خبرنگاران دانش آموزان یزدی برای آزادی زندانیان 10 میلیارد ریال جمع آوری کردند

زندانیان جرایم غیرعمد مالی شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه ، نفقه و بدهی مالی هستند.

اسلام افشون روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کمک بر حسب نیاز برای آزادی تعدادی از مددجویان منتظر آزادی براساس اولویت هزینه می شود.

وی به اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص جلب مشارکت آحاد مردم برای آزادی زندانیان اشاره کرد و انجام آن را محور برنامه های ستاد دیه ذکر کرد.

همچنین این مسوول روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود: طرح بهاریه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری مردم و مسوولان آغاز شد و تا 28 اسفندماه جاری ادامه دارد.

افشون افزود: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و آموزش و فرهنگ سازی به منظور پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان ها هدف طرح است.

هم اکنون 252 مددجو زندانی به دلیل جرایم غیرعمد مالی دوران محکومیت خود را سپری می کنند که برای آزادی ، چشم انتظار دست های پر سخاوت خیران و نیکوکاران هستند.

مبلغ بدهی این افراد 989 میلیارد ریال است که 176 میلیارد ریال این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش ستاد، رضایت نامه از شکات اخذ شد و برای آزادی آنها افزون بر 813 میلیارد ریال نیاز است.

بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه، بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با 174 زندانی هستند و در رتبه های بعدی بدهکاران مهریه قرار دارند.

از ابتدای سال جاری تا به امروز 232 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با حمایت و همراهی اداره کل زندان های استان ، دادگستری ، مردم نوعدوست و خیران از بند زندان آزاد شده اند.

استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 87 درصد آنها در 21 شهر و بقیه در مناطق روستایی و عشایری و آبادی ها زندگی می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1056

به "خبرنگاران دانش آموزان یزدی برای آزادی زندانیان 10 میلیارد ریال جمع آوری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانش آموزان یزدی برای آزادی زندانیان 10 میلیارد ریال جمع آوری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید