خبرنگاران ترامپ نوعی درمان پلاسمایی جدید برای کرونا را اعلام می نماید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، تهران- خبرنگاران- گزارش ها حاکی است رییس جمهوری آمریکا امروز اعطای مجوز به نوعی درمان پلاسمایی جدید کرونا را برای شرایط اضطراری اعلام می نماید.

خبرنگاران ترامپ نوعی درمان پلاسمایی جدید برای کرونا را اعلام می نماید

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است در کنفرانس خبری عصر یکشنبه (بامداد دوشنبه به وقت تهران) خود درمانی جدید برای کووید19 را که با استفاده از پلاسمای خونی اهداشده توسط بیماران بهبودیافته انجام می گردد، اعلام کند.

براساس این گزارش، ترامپ ارایه مجوز رسمی استفاده از این روش برای شرایط ضطراری را به نهادهای تنظیم نماینده در حوزه بهداشت و سلامت آمریکا اعلام می نماید.

اداره غذا و داروی ایالات متحده قرار است از این روش برای شمار خاصی از افراد مبتلا به کرونا استفاده کند و اقدام ترامپ دریافت این درمان را برای این بیماران راحت تر می نماید، اما هنوز موثر بودن این روش درمانی توسط پژوهشگران به اثبات نرسیده است.

ترامپ که خود متهم ردیف اول سوءمدیریت در مهار شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در آمریکاست، در حالی قصد اعلام این موضوع را دارد که روز شنبه دولت پنهان یا افراد ناشناس دیگر در سازمان غذا و داروی ایالات متحده را به اعمال نفوذ و فشار برای جلوگیری از ساخته شدن واکسن ویروس کرونا تا پیش از انتخابات آینده ریاست جمهوری متهم کرد.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: دولت پنهان یا هر فردی در سازمان غذا و دارو، آزمایش بالینی واکسن های کرونا توسط شرکت های داروسازی بر روی اشخاص توسط شرکت های داروسازی و درمانگران را بسیار سخت می نمایند.

وی اضافه نمود: آشکار است که هدف آنها از این اقدام به تاخیر انداختن معین شدن پاسخ و نتیجه آزمایش این واکسن ها به پس از سوم نوامبر (13 آبان ماه) است.

ترامپ سپس خواهان تمرکز بر سرعت در ساخت این واکسن به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از مرگ و میر بر اثر دچار شدن به بیماری کووید - 19 شد.

این در حالیست که بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از همه گیری کرونا در آمریکا ثبت شده، به گونه ای که تا به امروز حدود 180 هزار آمریکایی جان خود را ازدست داده اند و انتقادهای بسیاری از عملکرد غیرمسئولانه ترامپ مطرح شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1367

به "خبرنگاران ترامپ نوعی درمان پلاسمایی جدید برای کرونا را اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ نوعی درمان پلاسمایی جدید برای کرونا را اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید