خبرنگاران احتمال افزایش آمار ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به 100 هزار نفر

به گزارش تور ایتالیا ارزان، تهران- خبرنگاران- مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا گفت با شرایط موجود اگر شمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور به 100 هزار نفر هم برسد، جای شگفتی نیست.

خبرنگاران احتمال افزایش آمار ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به 100 هزار نفر

شبکه خبری سی ان بی سی گزارش داد آنتونیو فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا در نشستی در کنگره این کشور گفت که نباید صرفا به ناحیه هایی که کانون شیوع هستند، توجه کرد چرا که این کار باعث به خطر افتادن کل کشور می گردد

فائوچی گفت: ما شاهد روزانه بیش از 40 هزار مورد ابتلا هستیم. اگر این شرایط تغییر نکند، من تعجب نمی کنم که روزانه 100 هزار مبتلای جدید داشته باشیم. این موضوع باعث نگرانی شدید من است.

این مقام بهداشتی آمریکا در روزهای آغازین شیوع کرونا در آمریکا پیش بینی نموده بود که این ویروس دو میلیون نفر را در این کشور مبتلا نموده و 100 هزار قربانی بگیرد. این اظهارات اگرچه در آن موقع واکنش های منفی و شگفتی مردم را برانگیخت، اما اکنون آمارهای ایالات متحده بسیار فراتر از این پیش بینی رفته است.

آمریکا در حال حاضر با 2 میلیون و 726 هزار و 450 مورد ابتلای قطعی به کووید19 و 130 هزار و 97 فوت ناشی از ابتلا به این ویروس، با فاصله بسیار زیاد در صدر کشورهای دنیا هم از لحاظ ابتلا و هم از لحاظ شمار مرگ ومیر قرار گرفته است.

فائوچی که عضو کارگروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید نیز هست، ماه گذشته در نشستی همه گیری کرونا را بدترین کابوس خود نامید و هشدار داد که مبارزه با شیوع کووید-19 هنوز به انتها راه خود حتی نزدیک هم نشده است.

این چشم انداز تیره و تار از سوی رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا در حالی ارائه می گردد که ایالات متحده همزمان با جدال با کرونا و برطرف محدودیت های قرنطینه ای، شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به قتل جورج فلوید مرد سیاهپوست 46 ساله بدست افسر پلیس سفیدپوست مینیاپولیس بوده است.

همزمان با این تظاهرات و اعتراض ها که هشدار کارشناسان از جمله فائوچی را نیز به دنبال داشته، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بدون توجه به عواقب شیوع کرونا، برگزاری تجمعات انتخاباتی خود را نیز از سر گرفته است.

ترامپ از سوی کارشناسان، حزب مخالف و افکار عمومی آمریکا متهم به تعلل و اهمال کاری در اقدامات لازم برای کنترل شیوع کرونا و شتاب در بازگشایی فعالیت ها پس از تعطیلی برای کنترل این ویروس شده است.

گستره و شدت ابتلا به کرونا بار دیگر در آمریکا شدت گرفته به طوری که این کشور در یک هفته گذشته شاهد ابتلای روزانه بیش از 40 هزار نفر به این ویروس بوده است. ترامپ افزایش مبتلایان را ناشی از افزایش شمار تست گیری می داند، اما کارشناسان و مقام های بهداشتی ایالات متحده نادیده دریافت اصول بهداشتی را عامل این امر معرفی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1278

به "خبرنگاران احتمال افزایش آمار ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به 100 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال افزایش آمار ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به 100 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید