ثبت 234 تماس مردمی ویژه کرونا در سامانه 1666 آذربایجان غربی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: مدیران و همکاران پزشک این اداره کل دریک هفته گذشته به 234 سوال ویژه کرونا در سامانه 1666 پاسخ دادند.

ثبت 234 تماس مردمی ویژه کرونا در سامانه 1666 آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، نادر نانبخش، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اضافه کرد: از این تعداد، 119 فقره تماس توسط مردان و 115 فقره تماس توسط بانوان در رده های سنی 20 تا 70 سال اجرا شده بود.

وی ادامه داد: سامانه 1666 راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در مورد مسائل مرتبط با بیماری کروناست تا از بار مراجعه حضوری به مراکز درمانی کاسته گردد.

نانبخش تاکید نمود: علاوه بر بیمه شدگان این سازمان تمام مردم بدون هیچ گونه محدویتی می توانند سوالات خود را در زمینه ویروس کرونا مطرح و از همکاران پزشک این مجموعه پاسخ دریافت نمایند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننمایند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس ننمایند.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیش از 2 میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که زیر پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1066

به "ثبت 234 تماس مردمی ویژه کرونا در سامانه 1666 آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 234 تماس مردمی ویژه کرونا در سامانه 1666 آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید