توصیه های رئیس شورای شهر تهران درباره مراسم افطاری در شهرداری

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران آنلاین:رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: من به صورت جدی از همه دستگاه های مرتبط با مدیریت شهری و به خصوص شهردار تهران می خواهم که از برگزاری برنامه های افطاری با بودجه شهرداری، جلوگیری نمایند.

توصیه های رئیس شورای شهر تهران درباره مراسم افطاری در شهرداری

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماهی است که در آن حدود یک و نیم میلیارد نفر مسلمان در سراسر دنیا، لب از آب و غذا فرومی بندند تا ضمن به جا آوردن فریضه ای عبادی، حرکت اجتماعی نمادینی را در جهت همبستگی اجتماعی مسلمانان که فراتر از مذهب، طبقه مالی و قومیت و نژاد است را به نمایش بگذارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: روزه داری تنها عبادتی است که در آن ریا جای ندارد و دین می خواهد این پیوستگی اجتماعی و یک رنگی را میان فقیر و ثروتمند، قدرتمند و ضعیف و فرودست و فرادست بروز و ظهور دهد.

هاشمی با بیان این که در شرایط سخت امروز جامعه، شاید بیش از هر زمان دیگری ما به فلسفه و حقیقت روزه نیازمندیم، اضافه نمود: دوره ای که فشار مالی موجب مختل شدن معیشت بسیاری از هموطنانمان شده و با توجه به وقایعی نظیر سیل، بخش بزرگی از جامعه ما ماه رمضان سال جاری را متفاوت با سال های گذشته تجربه می نمایند.

او توضیح داد : باید بدانیم روزه ای که در آن بر سفره رنگین خود بنشینیم و از حال دیگران بی خبر و نسبت به آنان بی تفاوت باشیم؛ پذیرفته نخواهد بود، از این رو من به صورت جدی از همه دستگاه های مرتبط با مدیریت شهری و به خصوص شهردار تهران می خواهم که از برگزاری برنامه های افطاری که با بودجه شهرداری انجام می گردد، جلوگیری نمایند.

هاشمی همچنین متذکر شد: اگر جلسات و مراسمی نیز با ساعت افطار تلاقی می نماید افطاری مختصری با هزینه شخصی مسئولین جلسه به حاضران داده گردد تا شهروندان احساس ننمایند در این شرایط سخت زندگی، مسئولان نسبت به مسائل آن ها بی تفاوت هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خطاب به معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری خواهان رسیدگی و توجه بیشتر به وضعیت مناطق محروم شهر و برگزاری برنامه های فرهنگی در این نقاط شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 236

به "توصیه های رئیس شورای شهر تهران درباره مراسم افطاری در شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های رئیس شورای شهر تهران درباره مراسم افطاری در شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید