تظاهرات گسترده بومیان کانادا در اعتراض به دولت مرکزی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران : صدها تن از مردم بومی و فعالان سیاسی کانادا با برگزاری تظاهراتی در شهرهای مختلف این کشور، خواهان حمایت از حقوق بومیان این کشور (موسوم به ملت نخست) شدند.

تظاهرات گسترده بومیان کانادا در اعتراض به دولت مرکزی

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری کانادین پرس، صدها تن از مردم بومی و فعالان سیاسی کانادا روز گذشته (آدینه) با برگزاری تظاهراتی در اتاوا و چندین شهر دیگر، خواهان حمایت از حقوق بومیان این کشور موسوم به ملت نخست شدند.

شرکت نمایندگان در این تظاهرات که خود را بخشی از جنبش توقف بیکاری نامیدند در شهرهای وینیپگ، ادمونتون، اتاوا، ساسکاچوان، تورنتو و نووا اسکوشیا تظاهرات گسترده و مسالمت آمیزی برگزار کردند.

آن ها تاکید نمودند که با طرح ایجاد تغییرات مهم در قانون فدرال بومیان زمین های آنها نیز به خطر می افتد.

یکی از فعالان سیاسی بومی که در تظاهرات روز گذشته در نووا اسکوشیا حضور داشت، تاکید نمود که معترضان صرفا برای منافع خود تظاهرات برگزار نمی نمایند بلکه این اقدام در دفاع از بقیه مردم کانادا نیز صورت می گیرد.

این اعتراضات پس از آن رخ داد که در تاریخ 11 دسامبر، ترزا اسپنس، رئیس جنبش بومیان نخست آتاواپیسکا در اونتاریوی شمالی دست به اعتصاب غذا زد. وی به منظور ملاقات با استفان هارپر، نخست وزیر کانادا اعتصاب غذا کرد.

اسپنس میخواهد درباره فقر و مسائل بومیان اصیل کانادا که در این کشور ثروتمند آمریکای شمالی زندگی می نمایند با هارپر مصاحبه کند.

بومیان کانادا همیشه معتقدند که حقوق آنها توسط دولت مرکزی نقض می گردد و به عنوان شهروند درجه دو محسوب می شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 320

به "تظاهرات گسترده بومیان کانادا در اعتراض به دولت مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات گسترده بومیان کانادا در اعتراض به دولت مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید