ترکیه: اقدامات لازم را در برابر عملیات ایرینی انجام می دهیم

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای امنیت ملی ترکیه روز چهارشنبه در واکنش به بازرسی از یک فروند کشتی متعلق به این کشور در دریای مدیترانه و موضع گیری اروپائی ها در این خصوص با صدور بیانیه ای گفت: آنکارا اقدامات لازم در هر زمینه را در مقابل عملیات ایرینی انجام خواهد داد.

ترکیه: اقدامات لازم را در برابر عملیات ایرینی انجام می دهیم

در بیانیه صادره از سوی این نهاد ترکیه آمده است: شورای امنیت ملی ترکیه، بازرسی از یک فروند کشتی حامل پرچم ترکیه در چارچوب عملیات ایرینی را به دلیل رویکرد یکجانبه، مغایرت با قوانین بین المللی و روابط محبت آمیز محکوم می کند.

این در حالی است که به دنبال احضار نمایندگان دیپلماتیک آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا توسط وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به بازرسی کشتی متعلق به آنکارا، وزیر دفاع آلمان ساعاتی پیش از عملیات مذکور دفاع کرد.

آنه گرت کرامپ کارن باوئر وزیر دفاع آلمان در این خصوص بیان نمود: سربازان ما رفتار درستی را انجام دادند و دقیقاً در راستای مأموریت اروپایی ایرینی (Irini) به این کار مبادرت ورزیدند. اتهامات مطرح علیه نظامیان ما بی پایه و اساس هستند.

گفتنی است که ترکیه دوشنبه هفته جاری فرستاده اتحادیه اروپا، کاردار آلمان و سفیر ایتالیا را به دلیل تجسس غیرقانونی از یک فروند کشتی این کشور که راهی لیبی بود، احضار کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه پس از این احضارها با ارائه یادداشتی اعتراضی علیه تلاش برای تفتیش از این کِشتی حامل پرچم ترکیه ، اقدام مذکور را خلاف قوانین بین الملل بیان نمود.

حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از بازرسی کِشتی این کشور توسط نیروهای نظامی عملیات ایرینی وابسته به اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه گفته بود: این اقدام بدون جلب رضایت ترکیه صورت گرفته است. نتایج و اهداف عملیات ایرینی که از سوی اتحادیه اروپا اجرا می شود، بحث برانگیز است. روز گذشته در چارچوب این عملیات، نظامیان مستقر در یک فروند ناو جنگی آلمانی به نام هامبورگ کشتی تجاری ام وی روزلین آ با پرچم ترکیه را که محموله ای از رنگ، مواد اولیه رنگ و کمک های بشرمحبت آمیز را حمل کرده و در حال حرکت به سوی مصراته لیبی بود، مورد بازرسی کامل قرار دادند. تمامی پرسنل کِشتی، مورد بازرسی کامل این نیروها قرار گرفتند. نظامیان مسلح، کاپیتان کشتی را مجبور به باز کردن درب کانتینرها کردند. این کار بدون رضایت ترکیه و کاپیتان کِشتی صورت گرفت. به این اقدام که خارج از اختیارات و با اِعمال زور به انجام رسید، اعتراض می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1524

به "ترکیه: اقدامات لازم را در برابر عملیات ایرینی انجام می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: اقدامات لازم را در برابر عملیات ایرینی انجام می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید