ترامپ اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا را به تعویق می اندازد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، یک مقام اروپایی با اعلام این مضوع و انتظار اروپائی ها برای به تعویق افتادن این موضوع گفته است، ما نشانه های مهمی از دولت آمریکا در دست داریم مبنی بر این که تحریم ها این هفته اعمال نمی شوند.

ترامپ اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا را به تعویق می اندازد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

ضرب الاجل برای تصمیم آمریکا در مورد اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات خودرو ذیل یک قانون دوران جنگ سرد پنجشنبه این هفته به خاتمه می رسد.

ویلبر راس، وزیر تجارت آمریکا، هفته گذشته گفته بود، پس از مذاکرات خوب ایالات متحده با خودروسازان در اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی احتمالا احتیاجی به تحریم ها در این زمینه نباشد.

رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه اعمال این تعرفه ها را به مدت شش ماه به تعویق انداخت و در صورتی که دوباره شش ماه دیگر این تعرفه ها را به تعویق بیاندازد، خودرو سازان در سراسر دنیا از این چنین اقدامی بهره خواهند برد.

با این حال مقام های اروپایی گفته اند، هر چند پیش بینی می گردد اعمال تعرفه شش ماه دیگر به تعویق خواهد افتاد اما از آنجا که اقدامات دونالد ترامپ قابل پیش بینی نیست و احتمالا او تهدید علیه واردات خودرو را در جریان مذاکرات تجاری با اروپا در سال آینده همچنان حفظ خواهد نمود.

یک دیپلمات اروپایی گفته است، باور داریم اعمال تعرفه ها)فعلا انجام نمی گردد، اما تهدید اعمال تعرفه به عنوان یک اهرم فشار در مذاکرات همچنان وجود خواهد داشت.

او اضافه نموده است: رابرت لایت هیزر، نماینده تجاری ایالات متحده، و سیلیا مالمستروم٬ کمیسیون تجارت اتحادیه اروپا در هفته های اخیر به طور مرتب با یکدیگر مصاحبه نموده اند.

دونالد ترامپ پیشتر بارها از کسری تجاری سالانه آمریکا با آلمان به میزان 68 میلیارد دلار و ژاپن 67 میلیارد دلار انتقاد نموده است. بیشتر این کسری تراز موازنه تجاری مربوط به واردات خودرو است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 600

به "ترامپ اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا را به تعویق می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا را به تعویق می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید