تارتار : انتظار داریم داوران هم برای اشتباهاتشان محروم شوند، یک سوت سرنوشت یک مربی را تغییر می دهد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سرمربی فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت: انتظار داریم وقتی طرفداران ما به خاطر شکسته شدن شیشه اتوبوس محروم می شوند، کسانی که سرنوشت یک بازی را تغییر می دهند هم محروم شوند.

تارتار : انتظار داریم داوران هم برای اشتباهاتشان محروم شوند، یک سوت سرنوشت یک مربی را تغییر می دهد

به گزارش ، مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در اظهاراتی از تبغیض علیه تیم ها و نادیده دریافت اشتباهات داوران انتقاد کرد.

داوران خطاکار باید جریمه شوند

مهدی تارتار سرمربی نفت مسجد سلیمان ضمن انتقاد از اشتباه های داور در بازی تیمش برابر فولاد گفت: پس از اولین بازی ما در لیگ که از عملکرد داوری انتقاد کردم، بلافاصله کمیته انضباطی من را احضار و توبیخ کرد و حتی از من تعهد دریافتد. من همان جا اعلام کردم با برخورد های این چنینی موافق هستم، اما به شرطی که داوران خطاکار نیز جریمه سنگین شوند و برخورد ها سنگین تر باشد تا همه چیز روی اصولش پیش برود. البته می دانم که این اشتباهات عمدی نیست و ممبینی هم دوست دارد در راهی که پیش گرفته پیروز باشد، اما باید به ما حق داده گردد، زیرا 2 گل سالم ما به تیم فولاد که از ابتدای فصل 4 گل خورده بود، مردود اعلام شد. گل دیگر پنالتی نیست که بگوییم ممکن است گل گردد یا نگردد. ما در یک نیمه 2 بار به فولاد گل زدیم و هر 2 گل ما مردود اعلام شد. این موضوع بازیکنان ما را از نظر روانی به هم ریخت و هر کاری کردم تا تیم در نیمه دوم سرپا گردد، نشد و در این نیمه نتوانستیم بازی خوبی انجام دهیم.

توقع داریم همانگونه که با مربیان برخورد می گردد با داورانی که اشتباه تاثیرگذار دارند نیز برخورد گردد

تارتار اضافه کرد: داور بازی ما با فولاد قائمشهری بود و ما این هفته باید با نساجی قائمشهر بازی کنیم. مسلما وقتی این هفته با یک تیم قائمشهری بازی داریم نباید داور بازی هفته گذشته ما از قائمشهر باشد. شاید همه چیز درست و برحسب اتفاق باشد، اما چنین موضوعی برای هر کسی شک و شبهه ایجاد می نماید. وقتی به جدول نگاه می کنیم افسوس می خوریم، زیرا باید صندلی ما با فولاد عوض گردد، اما چنین اتفاقی نیفتاده است. البته با ممبینی صحبت کردم و او گفت که بعضی از داوران خارج از کشور هستند و قضاوت داوران در هر بازی از قبل ابلاغ شده است. توقع داریم همانگونه که با مربیان برخورد می گردد با داورانی که اشتباه تاثیرگذار دارند نیز برخورد گردد تا پس از آن دقت بیشتری به خرج دهند.

نمی دانم چرا حق نفت مسجد سلیمان را نمی دهند

اگر قرار است داور پشت دروازه فقط همان جا بایستد و در مواقع لزوم نظری ندهد، پس حضورش چه فایده ای دارد؟ من فیلم گلی که زدیم را دارم و به جرات می گویم که کولیبالی، مدافع فولاد دروازه خودشان را باز کرد. آیا داور وسط نباید به داور وسط بگوید که این گل سالم است؟ نمی دانم چرا حق نفت مسجد سلیمان را نمی دهند. تیمی هستیم که بضاعت چندانی ندارد، اما با حمایت طرفدارانش نتایج خوبی گرفته است. عشق مردم مسجد سلیمان همین تیم است، اما با کوچک ترین اتفاقی آن ها را محروم می نمایند. ما انتظار داریم وقتی طرفداران ما به خاطر شکسته شدن شیشه اتوبوس محروم می شوند، کسانی که سرنوشت یک بازی را تغییر می دهند هم محروم شوند.

باید با همه یکسان برخورد گردد

با ممبینی صحبت کردم و به او گفتم داوری که اشتباه داشته باید تنبیه گردد، اما او هم حرف منطقی زد و گفت خیلی از داوران ما در خارج از کشور هستند. با این وجود باید با همه یکسان برخورد گردد نه این که با بعضی باملایمت رفتار گردد و برای بعضی دیگر جریمه سنگین در نظر گرفت. مسلما داوری که اشتباه نموده باید محروم گردد. هنوز از داور بازی شکایت نکردیم، اما قصد داریم این کار را انجام دهیم، زیرا اشتباه های او تاثیرگذار بود.

سرنوشت یک تیم و طرفدارانش به یک سوت داور بستگی دارد

تارتار اضافه کرد: سرانجام فصل اهمیت یک امتیاز یا یک گل زده و خورده بیشتر و کمتر معین می گردد. به هر حال سرنوشت یک تیم و طرفدارانش به یک سوت داور بستگی دارد. همانطور که دوست ندارند ما لب خط اعتراض کنیم و حرفی بزنیم ما هم انتظار داریم که داوران در روز بازی تمرکز کافی داشته باشند و حواسشان جمع باشد. 3 امتیاز بازی که میزبان آن بودیم را به خاطر یک اشتباه از دست دادیم، آن هم در شرایطی که داور و یاری داور تسلط خوبی به صحنه داشتند و کاملا واضح بود که گل ما سالم بود، اما حتی اشتباهشان را نمی پذیرفتند و می گفتند گل ها مردود بوده است.

از داوران می خواهم حق دیگران را به ما ندهند

پس از بازی سمت داور رفتم و به او گفتم که اگر حق تیم ما را نداده باشی حلالت نمی کنم. سرنوشت مربیان با همین سوت ها معین می گردد. از تمام داوران فقط یک چیز می خواهم و آن این است که حق هیچکس را به دیگری ندهند، حتی اگر بازی های ما رادهم قضاوت کردند، راضی نیستم حق تیم حریف را به ما بدهند. فقط حق هر کسی را به او بدهند تا با وجدان راحت زندگی نمایند. هیچ چیزی واجب تر از عدالت نیست و برای فوتبال ایران کاری مهم تر از آوردن سیستم یاری داور ویدیویی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 646

به "تارتار : انتظار داریم داوران هم برای اشتباهاتشان محروم شوند، یک سوت سرنوشت یک مربی را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تارتار : انتظار داریم داوران هم برای اشتباهاتشان محروم شوند، یک سوت سرنوشت یک مربی را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید