بیش از 80 درصد مردم کانادا مخالف ارسال سلاح به معارضین سوری هستند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد در هیچ جای کشور کانادا و در بین هیچ جریان سیاسی، تمایلی برای حمایت دولت این کشور از شورشیان سوری وجود ندارد.

بیش از 80 درصد مردم کانادا مخالف ارسال سلاح به معارضین سوری هستند

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه فرانسوی زبان لاپرس کانادا؛ نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد، بیش از 80 درصد مردم کانادا با ارسال یاری نظامی از سوی دولت اتاوا به معارضین مسلح سوریه مخالف هستند.

لورن بوزینف، مدیر این مرکز می گوید: در هیچ جای کشور و در بین هیچ جریان سیاسی در کشور تمایلی برای حمایت دولت کانادا از شورشیان سوری وجود ندارد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی بیش از 60 درصد مردم با ارسال سلاح به معارضان سوری به شدت مخالف هستند؛ 22 درصد نیز این ایده را قبول ندارند؛ تنها 18 درصد از مردم کانادا با حمایت این کشور از شورشیان موافق هستند. در کل کشور کانادا مخالفت با ارسال سلاح بین 57 تا 71 درصد در نوسان است.

همچنین 84 درصد از هواداران احزاب محافظه کار، 80 درصد نئودموکرات ها و 76 درصد سبز ها با هرگونه حمایت نظامی از معارضان سوری مخالف هستند. این نظر سنجی از بین 1525 نفر از شهروندان بالای 18 سال کانادا اجرا شده است.

به گفته یکی از اساتید روابط بین الملل در کانادا، ارسال سلاح حتی درصورتی که آمریکا و اتحادیه اروپا وارد عمل شوند، در برنامه های دولت اتاوا قرار ندارد.

به گفته وی زمانی که اتحادیه اروپا ممنوعیت ارسال سلاح به تروریست های سوریه را لغو کرد، کانادا این تصمیم را مورد انتقاد قرار داد و معتقد بود که ارسال سلاح به سوریه موجب افزایش ناامنی در کل منطقه خواهد شد.

این نظرسنجی درحالی منتشر می گردد که وزرای یازده کشور گروه موسوم به دوستان سوریه دیروز(شنبه) در نشستی در دوحه قطر بر ارسال یاری های نظامی بیشتر به معارضان سوری تاکید کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 341

به "بیش از 80 درصد مردم کانادا مخالف ارسال سلاح به معارضین سوری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 80 درصد مردم کانادا مخالف ارسال سلاح به معارضین سوری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید