بهبودی 67 درصد بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رییس شبکه بهداشت و درمان و سخنگوی ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا در مهاباد با اشاره به ثبت 39 مورد کرونامثبت در این شهرستان گفت: 67 درصد این افراد با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

بهبودی 67 درصد بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد

به گزارش خبرنگاران امیر بهزاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اضافه نمود: از کل مبتلایان تا به امروز 26 نفر با بهبودی کامل از بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد مرخص شده اند که سه نفر از آنان مربوط به 24 ساعت گذشته بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 17 بیمار در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند که از این تعداد 10 نفر مثبت اعلام شده و هفت نفر نیز مشکوک به بیماری کرونا محسوب می شوند.

وی اضافه نمود: تمامی اعضای خانواده های مبتلا پس از مثبت شدن جواب آزمایش به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تحت مراقبت ویژه و آنالیز قرار می گیرند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تا به امروز سه مورد فوتی در مهاباد ثبت شده است که هر سه آنان مرد و با سنین 46، 70 و 96 سال بودند.

با بیان اینکه نمونه های افراد مشکوک به این بیماری برای آزمایش به ارومیه ارسال می گردد، گفت: نتایج نمونه های ارسالی در مدت 48 ساعت تعیین خواهد شد و براین اساس احتمال اینکه نمونه مثبت بیشتری گزارش گردد، زیاد است.

وی گفت: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا است.

بهزاد مطرح کرد: افراد عادی که مسائل زمینه ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده اند، فقط در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد منزل تماس نداشته باشد.

وی همچنین تاکید نمود: عطسه و آبریزش بینی علامت کرونا نیست و بیماران نباید تنها با دیدن علایمی مانند آبریزش بینی و عطسه به مراکز درمانی مراجعه نمایند زیرا نه تنها خود را در معرض خطر و بیماری قرار می دهند، بلکه با ایجاد شلوغی در مراکز درمانی، کادر درمان را نیز با مشکل روبرو می نمایند.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننموده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس ننمایند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری در آذربایجان غربی 615 نفر مبتلا شده و 53 نفر فوت نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1107

به "بهبودی 67 درصد بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودی 67 درصد بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید