بروجردی: احتمال اینکه خروجی مذاکرات عمان نوعی توافق باشد منتفی نیست

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر توافق حاصل نشود، صورت حساب آن را باید به حساب آمریکا نوشت، گفت: احتمال اینکه خروجی مذاکرات عمان نوعی توافق باشد منتفی نیست.

بروجردی: احتمال اینکه خروجی مذاکرات عمان نوعی توافق باشد منتفی نیست

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مجلسی خبرنگاران، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس در جمع خبرنگاران، در مورد برگزاری مذاکرات بین ایران و 1+5 در عمان گفت: اتفاقی جز اینکه زمان رو به خاتمه است، نیفتاده و احتمال اینکه خروجی مذاکرات عمان نوعی توافق باشد، منتفی نیست ولی به هیچ وجه نمی توان پیش بینی خوشبینانه بیان کرد که همه چیز در عمان به خاتمه خواهد رسید.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه مواضع ایران بسیار شفاف است و بارها اعلام شده و به هیچ وجه از مواضع اعلام شده عقب نشینی صورت نخواهد گرفت و از خطوط قرمز مشخص شده عبور نخواهد شد، اگر توافق حاصل نگردد، صورت حساب آن را حتماً باید به حساب آمریکا نوشت که محتمل است چارچوب منطقی توافق را نپذیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد انتخاب عمان به عنوان میزبان مذاکرات، رابطه خوب با عمان را دلیل برگزاری مذاکرات در این کشور برشمرد و گفت: لزوماً این رابطه خوب تأثیری در محتوای مذاکرات نخواهد داشت.

بروجردی میانجیگری عمان در مذاکرات را رد کرد و گفت: میانجیگری زمانی مطرح می گردد که ارتباطی میان دو طرف مذاکره نباشد و طرف ثالثی بخواهد وساطت کند اما سال هاست که در سطح وزیر خارجه با آمریکا ارتباط داریم.

وی درباره گزارش اخیر آژانس بین المللی اتمی درباره فعالیت های ایران نیز گفت: در این گزارش مانند همواره فرازی از اینکه ایران از مجموعه موازین انحراف نداشته است، آورده شده و سهمی هم مانند همواره برای آمریکایی ها می گذارند که این روش همیشگی و شناخته شده آقای آمانو است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: با توجه به مجموعه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، انصاف حکم می کرد این گزارش فرازهای مثبت تری می داشت.

بروجردی اظهار داشت: این جمله که در گزارش آژانس آورده شده که معلوم نیست در آینده چه اتفاقی بیفتد درباره هر کشور دیگری هم قابل طرح است بنابراین ذکر این جمله، جز اینکه حرکتی در جهت خوش آیند آمریکایی ها باشد تأثیر دیگری ندارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 348

به "بروجردی: احتمال اینکه خروجی مذاکرات عمان نوعی توافق باشد منتفی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروجردی: احتمال اینکه خروجی مذاکرات عمان نوعی توافق باشد منتفی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید