آنالیز تاثیر بحران کرونا بر دارایی های 5 ثروتمند عظیم دنیا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران؛ شیوع ویروس کرونا در دنیا، اقتصادهای عظیم ارپایی و آمریکایی را دچار یک شوک عظیم کرد، شاخص های مالی بدترین رکوردهای خود را برجای گذاشتند و خیل کثیری از افزاد بیکار شدند. اما اوضاع برای همه به یک شکل نیست.

آنالیز تاثیر بحران کرونا بر دارایی های 5 ثروتمند عظیم دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا؛ بلومبرگ بیزینس ویک، شاخصی به نام میلیاردرها دارد که شرایط درآمد ثروتمندترین افراد دنیا را آنالیز می نماید. جف بزوس مالک آمازون، بیل گیتس مالک مایکروسافت، مارک زاکربرگ مالک فیس بوک، وارن بافت پیروز ترین سرمایه گذار دنیا و استیو بالمر از ثروتمندترین افراد دنیا هستند که هر 5 نفر آمریکایی اند.

ویروس کرونا، دارایی آن ها را به یک شکل تحت تاثیر قرار نداده است. بلومبرگ بیزینس ویک می نویسد:عالم گیری کووید-19 یا نابرابری را کاهش می دهد، یا آن را بدتر می نماید. فکر می کنید هر وقت که این بحران تمام گردد و زمان بازیابی اقتصاد برسد، اوضاع برای همه یک شکل خواهد بود؟ آن هم در شرایطی که نرخ بیکاری در آمریکا به رکورد جدیدی از دوران رکود عظیم 1930 رسیده، بازارهای سهام سقوط نموده اند و دولت برای نجات اقتصاد تریلیون ها دلار خرج نموده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ بیزینس ویک، حتی در این شرایط هم برخی از میلیاردرها ثروت شان بالا رفته و بهتر از دیگران عمل نموده اند.

میزان سرمایه شخصی جف بزوس، بنیان گذار شرکت عظیم خرده فروشی آمازون فقط در دو هفته 25 میلیارد دلار افزایش یافته است. آمازون، عظیمترین خرده فروشی آنلاین دنیا است و خرید آنلاین مردم در شرایط قرنطینه، اوضاع آن را حتی بهتر از قبل نموده است. ثروت جف بزوس تا اواخر ماه مارس، به 150 میلیارد دلار رسیده بود.

نمودار زیر که از پایگاه اینرتنتی بلومبرگ بیزینس ویک به فارسی برگردانده شده، نشان می دهد که بیل گیتس افت بیشتری نسبت به دیگر میلیاردرها تجربه نموده و دیگر ثروتمندترین افراد آمریکا نیز بعد از افت موقت، دوباره ثروت شان در جهت رشد رفته است؛ چرا که آن ها روی شرکت های خدماتی آنلاین سرمایه گذاری نموده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1195

به "آنالیز تاثیر بحران کرونا بر دارایی های 5 ثروتمند عظیم دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تاثیر بحران کرونا بر دارایی های 5 ثروتمند عظیم دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید