برجام باید در داخل حل و فصل گردد، اروپا راه خود را می رود

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: اروپا در قضیه برجام به سمت ایران نمی آید و باید این موضوع را در دیپلماسی کشورمان مورد توجه قرار دهیم.

برجام باید در داخل حل و فصل گردد، اروپا راه خود را می رود

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رضا سیمبر، در مصاحبه با رادیو تبادل نظر، با بیان اینکه حجم تبادلات مالی اروپا با آمریکا حدود یک تریلیون 400 میلیون دلار است، گفت: بنابراین با توجه به حجم تبادلات مالی بین اروپا و آمریکا باید توجه کنیم که اروپایی ها در قضیه برجام آمریکا را رها نمی نمایند تا به سمت ایران بیایند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور به این قضیه توجه نمی کند و با وقت کشی فرصت هایی که در پیش روی کشور است را از دست می دهد، ادامه داد: اگر می خواهیم یک سیاست ملی راهبردی را دنبال کنیم باید هر چه سریع تر و بدون توجه به اروپا در این راستا حرکت کنیم.

سیمبر همچنین در خصوص احتمال خروج کشور از ان پی تی نیز گفت:: خروج هر کشوری از یک معاهده بین المللی که امضا نموده دارای بار منفی برای آن کشور است و قطعاً در این زمینه یک شانتاژ خبری و رسانی منفی بزرگ علیه کشور ایجاد می گردد و طرف های مقابل، ایران را به عهدشکنی متهم نمایند.

وی اضافه نمود:، ولی از طرف دیگر این موضوع دارای بار مثبت نیز است و ما می توانیم مانند کشور هایی که از همان ابتدا به NPT نپوستند، فعالیت های هسته ای خود را ادامه دهیم و از فرصت موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 756

به "برجام باید در داخل حل و فصل گردد، اروپا راه خود را می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجام باید در داخل حل و فصل گردد، اروپا راه خود را می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید