انتقاد رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اروپا از شرایط وخیم زندانیان سیاسی دربند عربستان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اروپا درباره شرایط زندانیان سیاسی در زندانهای عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد و گفت که مرگ زندانیان عقیدتی و سیاسی در زندان های سعودی پذیرفتنی نیست.

انتقاد رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اروپا از شرایط وخیم زندانیان سیاسی دربند عربستان

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، ماری آرینا رئیس کمیته حقوق بشر در مجلس اروپا به شبکه خبری الجزیره قطر گفت که عربستان سعودی از شرایط جسمی شیخ عبدالله الحامد فعال حقوقی آگاه بوده است.

شیخ عبدالله الحامد از منتقدان سرسخت آل سعود و حامیان اصلاحات در عربستان با وخامت شرایط جسمی اش در سن 71 سالگی در زندان عربستان درگذشت. الحامد نهم ماه آوریل جاری دچار سکته شدید مغزی و به بیمارستان الشمیسی ریاض منتقل شد.

رئیس کمیته حقوق بشر در مجلس اروپا خواهان آزادی تمامی زندان سیاسی از زندانهای عربستان سعودی شد و بیان کرد که شرایط لجین الهذلول فعال زن عربستان را در مجلس اروپا پیگیری می نماید.

لجین از فعالان مدافع حقوق زنان به شمار می رود که یک سال قبل به همراه شماری از فعالان زن سعودی به اتهام توطئه بازداشت شد.

رئیس کمیته حقوق بشر در مجلس اروپا مسئله حقوق بشر را حیاتی خواند و گفت: ریاض باید درک کند که حقوق بشر بسیار با اهمیت است و عربستان باید در این مسیرگام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه عربستان هیچ پیشرفت واقعی در زمینه حقوق بشر نداشته است، گفت: مرگ زندانیان در زندانهای عربستان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی تاکید نمود که موضع ما در قبال عربستان موضع 700 نماینده مجلس اروپا به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1186

به "انتقاد رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اروپا از شرایط وخیم زندانیان سیاسی دربند عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اروپا از شرایط وخیم زندانیان سیاسی دربند عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید