افشاگری بولتون از روابط پشت پرده ترامپ و اردوغان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، بولتون در کتابش نوشته شش هفته بعد از آزادی این کشیش، ترامپ در تماسی با اردوغان گفته است که رشته امور را به دست می گیرد.

افشاگری بولتون از روابط پشت پرده ترامپ و اردوغان

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا گفت، دونالد ترامپ به رئیس جمهوری ترکیه گفته بود در تحقیقات مرتبط با یک بانک دولتی ترکیه در منطقه جنوبی نیویورک مداخله خواهد نمود.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه ای با ای بی سی اظهار کرد این اقدام برای من شبیه به مانعی در برابر عدالت است. بولتون در حالی که به خاطرات خود اشاره می کرد، گفت هرگز نشنیده رئیس جمهور کشوری یک چیزی شبیه به این بگوید.

اظهارات وی قبل از اخراج روز شنبه جفری برمن، دادستان منطقه جنوبی نیویورک ثبت و ضبط شد. برکناری وی سر و صدای زیادی به پا کرد و قانونگذاران دموکرات را برانگیخت تا در این رابطه تحقیق نمایند.

بولتون گفت که ترامپ به دنبال ایجاد توافقی برای متوقف کردن تحقیقات دادستان های فدرال نیویورک درباره این بوده که آیا هالک بانک تحریم های آمریکا را به منظور آزاد کردن یک کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه نقض نموده است یا خیر.

بولتون در کتابش نوشته شش هفته بعد از آزادی این کشیش، ترامپ در تماسی با اردوغان گفته است که رشته امور را به دست می گیرد.

جان بولتون در مصاحبه با ای بی سی درباره این مسائل اظهار کرد: آنچه اردوغان می خواست در واقع قراردادی بود که به موجب آن، فشار از روی هالک بانک برداشته گردد و رئیس جمهور در یک مقطع زمانی به اردوغان گفت ببین! آن دادستان ها در نیویورک آدم های اوباما بودند. اجازه بده من آدم هایم را به کار گیرم و در این مورد کارهایی که باید را انجام خواهیم داد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اضافه نمود: این ایده که شما به اردوغان و خانواده او که از هالک بانک مانند صندوق پول سیاه استفاده می نمایند، کور سوی امیدی بدهید که در نهایت با رفتار متفاوتی از سوی ترامپ یا این کشور روبرو می شوند، بسیار نگران نماینده بود.

موضوعی که بولتون توصیف می نماید در دسامبر 2018 رخ داده است؛ ماه ها بعد از آنکه برمن نقش دادستانی در ایالت متحده را بر عهده بگیرد.

کتاب خاطرات بولتون، اتاقی که در آن رخ داد، ترامپ را به عنوان رئیس جمهوری به تصویر می کشد که فقط با کوشش برای انتخاب مجددش انگیزه می گیرد و تمایل شدیدی به سوء رفتار دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1269

به "افشاگری بولتون از روابط پشت پرده ترامپ و اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری بولتون از روابط پشت پرده ترامپ و اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید