اعتراض پاکستان به توقیف کشتی تجاری چینی توسط هند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، وزارت خارجه پاکستان در واکنش به توقیف یک کشتی تجاری که چین را به مقصد شهر کراچی ترک نموده بود اقدام هند را غیر قانونی دانست.

اعتراض پاکستان به توقیف کشتی تجاری چینی توسط هند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، عایشه فاروقی سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: ادعاهای هند برای توقیف کشتی چینی که راهی پاکستان بود بی اساس است و دهلی نو حق توقیف این کشتی را نداشته است.

وی توضیح داد: این کشتی حاوی بار صنعتی ویژه کوره های پخت آجر و... بوده است که حکام دهلی نو مدعی شده اند کشتی چینی غیر قانونی و نظامی حمل می نموده است.

فاروقی گفت: لیست تمام اقلام و اموال موجود در کشتی موجود است و طبق قوانین بین المللی هیچ کدام از این اموال در لیست سیاه وجود ندارند.

این در حالی است که وزارت خارجه چین پس از توقیف این کشتی در تاریخ 3 فوریه مدعی شده بود کشتی چینی یک بار غیر قانونی نظامی را به پاکستان حمل می نموده است.

روز گذشته وزارت خارجه چین نیز در این خصوص موضع گیری نموده و توقیف کشتی توسط مسئولین هندی را محکوم کرد.

پاکستان و هند خط ساحل طولانی با دریای عمان و اقیانوس هند دارند که باعث می گردد هر از گاهی ماهیگیران دو کشور به اشتباه با عبور از خطوط مرزی توسط نیروهای نظامی کشور همجوار بازداشت شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1050

به "اعتراض پاکستان به توقیف کشتی تجاری چینی توسط هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض پاکستان به توقیف کشتی تجاری چینی توسط هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید