اردوغان: برنامه های پنهانی با پوتین نداریم

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز سه شنبه اظهار داشت: در صورت درخواست لیبی، نیروی نظامی به این کشور اعزام می کنیم.

اردوغان: برنامه های پنهانی با پوتین نداریم

رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی مراسم گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر در دانشگاه بیلکنت آنکارا در این باره گفت: برنامه های پنهانی با پوتین نداریم. اقدامات و گام های آشکار و شفاف داریم. امیدوارم با همکاری یکدیگر صلح را برای منطقه به ارمغان بیاوریم.

رجب طیب اردوغان با انتقاد از اعطای جایزه نوبل ادبی به نویسنده اتریشی حامی نسل کُشی بوسنی و هرزگوین اضافه نمود: اگر جایزه نوبل را به من بدهند، نمی پذیرم. ترکیه در مراسم اهدای جایزه نوبل شرکت نخواهد کرد. اهدای جایزه به یک قاتل، حمایت از ظلم است. نوبل خود، خودش را نابود کرد و تبدیل به نهادی سیاسی شده است. نوبل به نظر من به هیچ عنوان نهادی برای ارزش گذاری نیست.

اردوغان درباره فرایند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نیز توضیح داد: به ما می گویند که جمعیت شما زیاد است. اما دلیل اصلی مسلمان بودن ماست.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: از ما می پرسند چه زمانی از سوریه خارج می شوید؛ زمانی که شما از سوریه خارج شدید و ما تمام تروریست ها را پاکسازی کردیم آن وقت ما هم خارج می شویم. تاکنون به 110 هزار سوریه ای شهفرایندی اعطا نموده ایم. در حال حاضر 360 هزار سوری داوطلبانه به جرابلس سوریه بازگشته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 726

به "اردوغان: برنامه های پنهانی با پوتین نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: برنامه های پنهانی با پوتین نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید