ابراز تردید آلمانی ها درباره نتیجه بخش بودن طرح جدید برگزیت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، احزاب آلمانی موثر بودن آخرین کوشش نخست وزیر انگلیس برای برون رفت از بن بست کنونی در روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا را زیر سوال برده اند.

ابراز تردید آلمانی ها درباره نتیجه بخش بودن طرح جدید برگزیت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نمایندگان مجلس آلمان درباره موثر بودن طرح جدید ترزا می نخست وزیر انگلیس در زمینه برگزیت (خروج این کشور از اتحادیه اروپا) ابراز تردید کردند.

بنابر گزارش نشریه آلمانی اشپیگل، نیلز اشمید سیاستمدار سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD)گفت که وی تردید دارد که می در حزب خود هم آنقدر قدرت داشته باشد تا طرح جدید خود را به مجلس بیاورد. وی گفت: همه پرسی دوم مدت هاست که پس از اینکه دولت و مجلس جهت یکدیگر را مسدود می نمایند، به تعویق افتاده است.

نوربرت روتگن از حزب دموکرات مسیحی (CDU) گفت: متاسفانه من نگرانم که پیشنهاد جدید می تغییر قابل توجهی ایجاد نخواهد کرد. حزب دموکراتیک آزاد (FDP) هم این طرح را ناامید نماینده دانسته است.

چندی پیش، روزنامه تلگراف نوشت که لایحه برگزیت جدید ترزا می همچنان شامل ترتیبات پشتیبان است و چیز جدیدی به تنظیمات گمرکی آن اضافه نشده است. تزرا می مدعی است پیشنهادی برجسته به نمایندگان مجلس ارائه می نماید که شامل بهبود اقدامات خواهد بود و این آخرین کوشش برای توافق برگزیت پیش از استعفاش خواهد بود.

نخست وزیر بریتانیا در تازه ترین موضع گیری اظهار داشت که برای جلب موافقت حزب کارگر، موضوع برگزاری همه پرسی دوم را در لایحه توافق برگزیت که به مجلس ارائه می نماید، می گنجاند. (جزئیات بیشتر)

روزنامه میرور با تحقیر آمیز خواندن این اقدام ترزا می نوشت، در صورت تصویب این همه پرسی، دولت مجبور خواهد شد آن را اجرا کند و در نتیجه آن مردم انگلیس می توانند بار دیگر تصمیم بگیرند این کشور در اتحادیه اروپا باقی بماند یا از آن خارج گردد.

از سوی دیگر، این اقدام ترزا می برای جلب حمایت حزب کارگر که پیش تر خواستار برگزاری چنین همه پرسی شده بودند، اعتراض هم حزبی های محافظه کار او را در پی داشته است.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ترزا می به دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به اصطلاح ترتیبات پشتیبان در مورد مرزهای ایرلند شمالی است. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که بخشی از بریتانیاست و بخشی که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می نماید. این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت مجلس است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 252

به "ابراز تردید آلمانی ها درباره نتیجه بخش بودن طرح جدید برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تردید آلمانی ها درباره نتیجه بخش بودن طرح جدید برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید