آمار کرونایی از وب سایت وزارت بهداشت برزیل حذف شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، دولت برزیل انتشار آمار مبتلایان و قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا را متوقف کرد؛ اقدامی که منتقدان معتقدند با هدف پنهان کردن آمار واقعی در این کشور صورت گرفته است.

آمار کرونایی از وب سایت وزارت بهداشت برزیل حذف شد

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام روز گذشته (شنبه) دولت برزیل پس از ماهها انتقاد کارشناسان در خصوص شرایط آمارهای اعلام شده در این کشور انجام شد. بعضی کارشناسان بر این باور هستند که آمار اعلامی مبتلایان و قربانیان کرونا در برزیل کمتر از آمارهای واقعی بوده و دستکاری شده اند. به همین دلیل هرگز امکان ندارد درک واقعی از شرایط کرونایی ایجاد گردد.

آخرین آمار رسمی که دولت برزیل در خصوص کرونا منتشر نموده بود، بیش از 650 هزار مبتلا و نزدیک به 34 هزار فوتی بود که این کشور را در رده دوم جدول کشورها با بیشترین آمار قرار می داد.

گزارش شده است که وزارت بهداشت برزیل روز آدینه وب سایتی را که آمارهای کرونایی زورانه، هفتگی و ماهانه را منتشر می کرد، از کار انداخت. این در حالی است که این سایت روز گذشته بار دیگر فعال شد اما شمار کلی مبتلایان در ایالت ها و کل کشور وجود نداشت. این سایت فقط آمار 24 ساعت گذشته را منتشر می نماید.

در این میان ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل روز گذشته طی توئیتی اعلام نمود که آمار کرونا بیانگر شرایط کنونی برزیل نیست.

همزمان با تداوم شمار مبتلایان به کرونا در برزیل، نگرانی ها نسبت به وخامت اوضاع در این کشور افزایش یافته و به نظر می رسد که برزیل در حال ورود به هفته وخیم دیگری است. در این میان فشارها علیه ژائیر بولسونارو رو به افزایش بوده و معین نیست که آیا وی می تواند از این فشارها جان سالم به در ببرد یا مجبور به استعفا می گردد.

به رغم اینکه اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار کرونا در برزیل، دولت این کشور نتوانسته عملکرد موثری در این زمینه داشته باشد و بیشتر کارشناسان سوءمدیریت بولسونارو را یکی از عوامل اصلی گسترش شدید کرونا در برزیل می دانند.

از زمان شروع شیوع کرونا در برزیل، ریس جمهوری این کشور در قبال این چالش دنیای رویکرد جدی در پیش نگرفته و همین امر موجب بروز اختلافات در میان مقامات برای مهار این ویروس شد.

اکنون حزب کارگران برزیل که مخالف بولسونارو است، درصدد شروع فرآیند استیضاح رئیس جمهوری به دلیل سوء مدیریت در رویارویی با بحران کروناست.

پیش از این گزارش شده بود که حزب کارگران قرار است درخواست رسمی خود را برای شروع فرآیند استیضاح بولسونارو به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجابخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1163

به "آمار کرونایی از وب سایت وزارت بهداشت برزیل حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونایی از وب سایت وزارت بهداشت برزیل حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید